چهارمين کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران
2023-05-24 13:17 رویدادهای علمی اصفهان 48 نمایش:: معرفی همایش
سالهای سال این دغدغه در ذهن هر کارشناس و محقق حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات بود که اگر روابط عمومی یک دانش مولف است و راهبردها و مهارتهای آن در ساختارهای سازمانی مختلف بومی سازی شده و به صورت منحصر به فرد عمل میکند پس نیازمند نوآوری و خلاقیت مستمر بوده و این ثمره ارزشمند نیز خود محصول آموزش ساختار مندی و مدیریت ناب خواهد بود.
پس ما هر ساله باید شاهد تولد رویدادهای فاخری در حوزه راهبردها و اندیشههای ناب ارتباطی باشیم که میتواند طرح فرضیات جدیدی را مطرح کند اما به دلیل عدم وجود ساختار توانا جهت دریافت بررسی و ارائه چنین دستاوردهایی عملاً حوزه پژوهشهای علوم ارتباطات با کندی روبرو است.
این کنفرانس پس از سه دوره تجربه موفق با مشارکت دپارتمان ارتباطات و اطلاعات موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو به عنوان یک مرکز آموزش عالی خصوصی توانا و قدرتمند تلاش نموده زمینه تحقق این هدف متعالی را فراهم آورد.
اساتید پژوهشگران دانش پژوهان و دانشجویان علوم ارتباطات این فرصت بالفعل را دارند تا تحقیقات و آثار ارزشمند خود را در یک کنفرانس علمی پژوهشی معتبر برخوردار از هیئت علمی توانا و مولف ارائه نمایند.
از ویژگیهای مهم این کنفرانس: محتوا محور بودن برخوردار از مجوز علمی پژوهشی ISC و هیئت علمی صاحب سبک و مولف و دارای چشمانداز فکری و نظری منحصر به فرد است.
دیدگاه دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان آن است که علوم ارتباطات از یکپارچگی منسجم برخوردارند و تقلیل آنها به دانش های مستقل روابط عمومی روزنامه نگاری بازاریابی تبلیغات و غیره باعث ضعف و نقصان آنها خواهد بود.
قدرت این علم در اهداف راهبردها و مهارت های در هم تنیده ای است که میتواند اثربخشی و بهرهوری را در هر سطحی از جامعه ایجاد کند. هرچند تفکیک علوم ارتباطات به دانش روزنامهنگاری روابط عمومی و ... میتواند در جهت ایجاد رویکردهای پژوهشی وآموزشی موثر باشد و باعث توانمندسازی دست اندرکاران آن گردد اما این امر نباید نگاه یکپارچه به این علم را نادیده انگارد.
رویکرد مهم دیگر این کنفرانس پژوهش محوری است چرا که علوم انسانی مبتنی بر فرهنگی جامعه هستند و لذا هر اقدامی در خصوص ترجمه آثار فاخر غربی بایستی بر اساس نیاز جامعه و سازمان بومی سازی و کاربردی گردد. از سوی دیگر وظیفه متخصصان علوم ارتباطات شناسایی مسائل و مشکلات پیش روی سازمان و جامعه است و راهبردها و مهارتهای این دانش توانایی بالقوه ای را برای طراحی راهبردهایی موثر جهت حل آن مشکل پیش روی او میگذارد. این مسئله محوری اثربخشی و کارایی مهمترین رویکرد این مجموعه است.
:: محورهای همایش
محور اصلی: تکنولوژی های ارتباطی روابط عمومی زندگی و شهر هوشمند
سایر محورهای کنفرانس:
صنعت روابط عمومی شهروندان و سازمان های مردم نهاد
روابط عمومی زندگی بیان حقیقت و سواد ارتباطی
دانش روابط عمومی مدیریت جامع بحران و سازمان های ناب
تکنولوژی های ارتباطی مدیریت آنلاین و وجهه و اعتبار سازمان
مدیریت فرهنگی پیام رسانی بحران و انقلاب جهانی روابط عمومی
گفتگو محور توسعه پایدار خبر روح جامعه پویا
رسانه های سنتی رسانه های اجتماعی و جامعه در حال توسعه
نظریه های ارتباطی روابط عمومی و رسانه آینده پژوهی ارتباطی
هوش مصنوعی انسان ارتباطی و جامعه رفاه
دانش روابط عمومی هوشمند سازی و انسان جهانی
شهر هوشمند روابط عمومی و سلامت اجتماعی
ارتباطات تفکر نقادانه و خلاقیت
جامعه شناسی ارتباطات مدیریت رسانه و روابط عمومی
جهان متاورس و روابط عمومی هوشمند
صنعت روابط عمومی سیاست و توسعه هنر و روابط عمومی خلاقیت و نوآوری
روابط عمومی ناب سازمان ناب و جامعه مرفه