هر ساله ۲۸ آوریل ( ۹ اردیبهشت) ، بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای نامگذاری شده است،شعار سازمان بین المللی کار در سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۴ میلادی ” (زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفهای محیط کار اطمینان حاصل کنیم ” انتخاب شده است. تغییرات […]


هر ساله ۲۸ آوریل ( ۹ اردیبهشت) ، بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای نامگذاری شده است،شعار سازمان بین المللی کار در سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۴ میلادی ” (زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفهای محیط کار اطمینان حاصل کنیم ” انتخاب شده است.

تغییرات اقلیمی گسترده در جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق اکوسیستم بر سلامت انسان تاثیر میگذارد و اثرات منفی آن منجر به بدتر شدن شرایط کاری و سلامت شاغلین میشود. از آنجاکه شواهد قوی نشان دهنده اثر تغییرات اقلیمی بر افزایش وقوع آسیبهای شغلی، ابتلا به بیماری و مرگ است.

به گفته وی:استقرار محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک اصل اساسی و حق شاغلین در محیطهای کاری، چارچوبی برای اقدام به مقابله با خطرات نو ظهور ناشی از تغییرات اقلیمی برای کارگران در معرض این شرایط فراهم میکند.

وی خاطرنشان کرد:بنابراین ما نیز همگام با سازمان بین المللی کار و سایر کشورهای عضو به سوی اجرای اقدامات اولویت دار در راستای حذف/ کنترل عوامل و مخاطرات تهدید کننده سلامت نیروی کار و کاهش تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی بالاخص در محیط های کاری و مشاغل با تاثیرپذیری بیشتر از این تغییرات گام برمیداریم.

اینجانب ضمن تبریک این روز به کلیه دست اندرکاران حوزه بهداشت حرفه ای، از تلاش های همکاران در گروه سلامت کار، بازرسان و کارشناسان بهداشت حرفه ای در حوزه بهداشت تقدیر نموده و توفیقات روز افزون همگی را از خداوندمنان خواهان و خواستارم.



منبع