Login for faster access to the best deals. Click here if you don't have an account.

دوره مدیریت تجربه کارکنان مبتنی بر چرخه زندگی کارکنانرویکردها و روش ها

2023-12-18 11:59   رویدادهای علمی   تهران   130 نمایش

-- ﷼

  • dorh-mdyryt-tgrbh-karknan-mbtny-br-chrkhh-zndgy-karknanroykrdha-o-rosh-ha-big-0
شهر: تهران
قیمت: -- ﷼

ما می‌توانیم با انجام یکسری اقدامات تجربیات مشتری را فراهم کنیم. یکی از راه‌های آن شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان است. همانطور که می‌دانید کارکنان هم همان مشتریان هستند و از درجه اهمیت بالایی برخوردارند زیرا یک کارمند با حال خوب می‌تواند مشتری با حال خوب‌تر ایجاد کند لذا اگر هوای کارکنانمان را در سازمان داشته باشیم به همان اندازه می‌توانیم به طور غیرمستقیم این انرژی مثبت را به مشتریان سازمان هم منتقل کنیم. لذا در اینجاست که اهمیت شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان مشخص می‌شود که در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه خواهیم داد.

 

سرفصل های دوره مدیریت تجربه کارکنان:

معرفی و مروری بر مدیریت تجربه کارکنان

مایندست تجربه کارکنان

ایجاد تیم تجربه کارکنان

ایجاد سفر کارکنان با تاثیر بالا

تکمیل تجربه کاری

مدیریت تجربه کارمند چیست

تجربه کارکنان در یک سازمان همه چیز است لذا یکی از دلایلی که افراد باید در دوره مدیریت تجربه کارکنان شرکت کنند همین موضوع می‌باشد. این تعاملی است که کارکنان روزانه با یک برند دارند و تقریباً همه چیزهایی است که آن‌ها با آن در تماس هستند از فناوری گرفته تا زیرساخت‌های محل کار و نحوه مدیریت مدیران. مدیریت تجربه کارکنان درواقع مدیریت فرآیندها شیوه‌ها سیاست‌ها هستند. ما به عنوان مدیران منابع انسانی به دنبال ایجاد لحظات عاطفی و رفتاری بسیار قوی میان سازمان و کارکنان هستیم.

بنابراین تجربیات کارمندان در چند سال اخیر به عنوان راهی برای ایجاد تعامل و نتایج عملکرد واقعاً قوی ظاهر شده‌اند یعنی هرچه سازمانی بتواند تجربه کارکنان مثبت و بیشتری ایجاد نماید در نهایت خود سازمان به موفقیت رسیده چراکه بهره‌وری و عملکرد کارکنان با تجربیات مثبت در این صورت بیشتر خواهد بود. می‌توان به این نتیجه رسید که با استفاده از ایجاد تجربه می‌توانیم تمام تعاملات یک فرد با کارفرما را در درازمدت به حداکثر برسانیم تا حس تعلق عمیق عملکرد بالا و نتایج تجاری قوی‌تری ایجاد کنیم لذا با شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان می‌توانیم تسلط عمیقی به استراتژی‌ها و فرآیندهای ایجاد و مدیریت تجربه کارکنان در سازمان داشته باشیم.

پیش از آنکه مسقیما به دنبال برنامه‌ای برای توسعه سازمان باشید بهتر است با برقرای تعامل بیشتر تجربه میان کارفرما و مشتریان ایجاد نمایید. بنابراین ما در شراکت با آنها تجربیاتی ایجاد کنیم که نه تنها آنها را به برند مرتبط می کند بلکه نتایج بهتری را برای کسب و کار و مشتریان و افرادی که به آنها خدمات می دهیم ارائه می دهد. بنابراین این واقعاً یک رویکرد متفاوت برای مشاهده چگونگی توسعه فرهنگ سازمانی و نتایج مشارکت و همچنین مهمتر از همه نتایج کسب و کار است.

همانطور که می‌دانید امروزه تغیرات بسیاری در سازمان‌ها حول محوریت مردم (مشتری) رخ داده است که اکنون به عنوان یک نیاز واقعی و ضروری در نظر گرفته می شود که ما تجربیات مثبتی را در کار برای مشتریان ارائه دهیم و خب آنچه در مورد تجربه کارکنان متفاوت است این است که یک رویکرد تجاری استراتژیک و واقع بینانه است که در هیچ یک از عملکردهای یک سازمان قرار نمی گیرد. بنابراین این ماهیت نحوه سازماندهی ما برای ارائه کار با کیفیت بالا در تجربه کارمند را تغییر می دهد. لذا ما به جای اینکه فقط به بخش‌های جداگانه با تمرکز محدود فکر کنیم به کل فکر می‌کنیم (کلی نگری). نکته جالب در مورد تجربه کارکنان این است که ما در نهایت چیزی داریم که فقط به عنوان یک آیتم در منابع انسانی سازمان در نظر گرفته نمی‌شود زیرا به چند دلیل تجربه مشتری برای حرفه hr خوب است. منابع انسانی از آنجایی که همیشه بین کارمندان و مدیران قرار می‌گیرد مدام مورد سرزنش قرار می‌گیرد. اما تجربه کارمند تمرکز را در جایی که باید روی تجربه و برند باشد قرار می‌دهد یعنی می‌تواند هویت و ارزش یک برند را بالا ببرد و در خاطر افراد نگه دارد.

نکته جالب دیگر اینکه تعامل کارفرما در حال حاضر به عنوان یک نتیجه از تجربه است اما تنها یکی از نتایج ممکن و تجربه مثبت کارفرما محسوب می‌شود.

 

رقابت جهت ایجاد تجربه کارکنان با اقتصاد دیجیتال

یک عامل بزرگ در بلوغ تجربه کارکنان در سازمان‌ها بدون شک اقتصاد دیجیتال است که مدل‌های کسب و کار سنتی را مختل کرده است. بنابراین ما در تجربیاتی که به صورت دیجیتال و آنلاین در دسترس داریم انتخاب‌های بسیار بیشتری داریم و این‌ها شرکت‌ها را در بازارهای سنتی مختل کرده است.

این تصور که شما نیروی کاری بسیار متعهد دارید یک پایگاه مشتری بسیار درگیر  یعنی مشتریانی با نرخ تعامل و مشارکت بالا را ارائه می‌دهد که به دنبال آن در نهایت نتایج تجاری را به همراه دارد واقعاً تفکر کاملاً معقولی است.

 

چرا شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان برای متخصص HR لازم است

بهترین شرکت‌های جهان همیشه می‌دانند که کارکنان و تجربیات ارتباط نزدیکی با موفقیت کسب‌وکارشان دارند و همیشه استراتژی‌های جذاب در این خصوص تدوین می‌کنند که از مزیت اصلی آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تجربه مثبت کارکنان می‌تواند میزان استخدام را تا 8 برابر افزایش دهد و این منجر می‌شود سازمان بتواند نیروهای نسل جدید باهوش و با استعداد جذب نماید و در نهایت به سود بیشتری برسد.

حفظ کارکنان در دوره مدیریت تجربه کارکنان همواره بسیار موضوع پر اهمیتی است چراکه یک مزیت استراتژیک بزرگ در حال حاضر در واقع مراقبت از افراد درون سازمان است. ما به دنبال کارمندان و مدیرانی هستیم که در رویکرد خود به لحاظ شخصیتی واقعاً دلسوز باشند. بنابراین اگر افراد به طور منظم بفهمند و تجربه کنند که مدیرشان واقعاً به آنها اهمیت می‌دهد پنج برابر بیشتر احتمال دارد که درگیر شوند و بازدهی بیشتری داشته باشند.

توضیحات بیشتر

زمان شروع 2024/01/22
زمان پایان 2024/01/22
محل برگزاری تهران
شماره تماس 02126401335