نحوه کسب درآمد از طریق انتشار کتاب های الکترونیکی

نحوه کسب درآمد از طریق انتشار کتاب های الکترونیکی

گسترش تکنولوژی اینترنت در فضای کسب و کار سبب شد که تقریباً تمام مشاغل از این تکنولوژی استفاده کنند که صنعت چاپ و انتشار کتاب یکی از آنها است. به این صورت که با تولید کتاب الکترونیکی یا همان ایبوک ها، یکی از بهترین مسیرها برای سرمایه گذاری و درآمدزایی برای افرادی که تمایل زیادی به چاپ و انتشار کتاب دارند فراهم شود.

همان طور که می دانید چاپ کتاب به صورت سنتی، دردسرهای خاص خود را دارد. مثلاً ارتباط با انتشارات بزرگ، سردبیران بزرگ، چاپخانه های بزرگ و … تا یک کتاب به چاپ و به دست مشتریان برسد. اما تمام این مسیرها با کامپیوتر، اینترنت و تولید کتاب الکترونیکی، حذف شدند. حذف کاغذ، عدم پرداخت مبلغ به انتشاراتی ها، حذف حق امتیاز، حذف هزینه انبار و … سبب شدند کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی، سودآورتر باشد.

کتاب الکترونیکی چیست؟

کتاب الکترونیکی یا ایبوک Ebook همان کتاب است اما فرمت آن به گونه ای است که می توان آن را به صورت آنلاین، دریافت و دانلود نمود. یکی از مهم ترین مزیت های این کتاب این است که به هیچ وجه، پروسه سخت و دشوار کتاب سنتی را ندارد. شما برای تولید چنین کتابی می توانید خودتان، دست به کار شوید یا یک نویسنده، استخدام کنید. همچنین می توانید از هر منبعی برای تولید و تهیه این کتاب ها استفاده کنید.

نکته قابل توجه این است که کتاب الکترونیکی شما می تواند هر موضوعی داشته باشد. می تواند یک سفرنامه یا راهنما باشد یا یک رمان عاشقانه یا تخیلی، یک کتاب خودآموزی باشد، یا در مورد ادیان و فناوری.

شروع کسب و کار فروش کتاب الکترونیکی

به عنوان ناشر ایبوک چندین گزینه برای فروش کتاب الکترونیکی خود در اختیار دارید. می توانید وبسایت خودتان را راه اندازی کنید و مستقیما شروع به فروش ایبوک خودتان کنید. به عنوان مثال می توانید یک PDF قابل دسترس در اختیار خوانندگان قرار دهید. یک سبد خرید ساده در صفحه محصول فروش کتاب بگذارید.

از این رو خواننده وارد سایت شما می شود، کتاب را سفارش می دهد و لینک دانلود را دریافت و کتاب را می گیرد. همه این مراحل بصورت خودکار انجام می شود. شما تنها باید مطمئن شوید که سایتتان به صورت روان و بدون هیچ مشکلی کارش را درست انجام می دهد.

مزیت این روش این است که شما می توانید تمامی فرآیند را به خوبی کنترل کنید. تمامی اطلاعات مشتری را بدست آورید. از این رو می توانید محصولات، خدمات یا کتاب های بیشتری تبلیغ کنید و درآمدی بالاتری کسب کنید. شاید تعجب کنید ولی بسیاری از ایبوک هایی که بصورت مستقیم در وبسایت های بفروش می رسند به ویژه آنهایی که در یک موضوع خاص متمرکز می باشند قیمتی دو برابر از آنچه که به شیوه سنتی بفروش می رسند دارند.

یکی از ساده ترین روش های فروش کتاب الکترونیکی استفاده از یک وبسایت واسط همانند آمازون است.  یکی از بزرگترین مزیت هایی که در فروش مستقیم کتاب از طریق کیندل آمازون وجود دارد دسترسی آن است. البته آنها حق کمیسیونی بابت فروش کتاب الکترونیکی از شما دریافت می کنند. 89 میلیون آمریکایی خوانندگان فعال ایبوک می باشند. این ها همان مخاطبان بالقوه شما می باشند. تمامی این افراد وبسایت آمازون را بازدید کرده و در جستجو کتاب جدید هستند.

از کجا محتوا بگیریم – اولین مرحله برای ایجاد فروشی فوق العاده

باور کنید یا نه، شما بسیاری از محتوا ایبوک های خود را از قبل نوشته اید. اگر در حال حاضر از وبلاگ نویسی درآمد دارید می توانید پست های وبلاگتان را با کمی ویرایش به ایبوک تبدیل کنید. تنها کافی است پست های مرتبطی که در وبلاگتان وجود دارند را جمع آوری کرده، کمی آنها را ویرایش کنید و منابع و مراجعی که بی ربط هستند را از آن خارج کنید و کمی دستورالعمل و نتیجه گیری در آن اضافه کنید. همین. هر پستی از وبلاگتان را که در کتاب قرار می دهید باید موضوع مشابهی را پوشش دهد و این موضوعات با یکدیگر در ارتباط باشند. اگرچه این اطلاعات بصورت رایگان در سراسر سایت شما وجود دارد. اما افراد بسیاری هستند که حاضرند پول بپردازند و آن را بصورت کاملا سازماندهی شده در قالب یک ایبوک داشته باشند. زیرا استفاده از آن برای مصرف کننده آسانتر است.

نمونه های موفق کسب درآمد از کتاب الکترونیکی

نویسندگانی که به صورت خود انتشاری فعالیت دارند در چند سال اخیر توانسته اند که موفقیت های چشمگیری کسب کنند. از هیو هووی که یک سری کتاب علمی داستانی منتشر کرد و حدود بیست هزار تا سی هزار کپی را در یک سال به فروش رساند که حدود صد وپنجاه هزار دلار ماهانه برای او درآمد داشته است بگیر تا موارد دیگر نشان می دهد که کسب درآمد از کتاب الکترونیکی تا چه میزان می تواند سود در برداشته باشد. آماندا هاچینگ که داستان های عاشقانه ماورالطبیعه و رمان های فانتزی می نویسد نیز توانسته است بیش از یک میلیون کتاب فروش داشته باشد که تقریبا دو میلیون دلار درآمد داشته است. این ها نشان می دهد که شما هم می توانید به صورت جدی تر در مورد کسب درآمد از کتاب الکترونیکی فکر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *