دوره نظام جبران خدمت مبتنی بر عملکرد
2023-12-10 15:12 رویدادهای علمی تهران 19 نمایشسرفصلهای دوره آموزشی نظام جبران خدمت:
قانون کار و قراردادهای کار تعاریف حقوق و مزایا و فوق العاده جبران خدمت مبتنی بر انواع شیفتهای کاری قراردادهای کار نظام مزد ساعتی پرداخت انعطاف پذیر
مدیریت عملکرد تدوین شاخصها ضرایب توازن در عملکرد و نتایج سازمانی توافق نامه عملکردی محاسبات پاداش و بودجه مبتنی بر عملکرد
جبران خدمت انعطاف پذیر (دستبندها و گردنبندها) استفاده از ظرفیت منابع انسانی در بدو استخدام (کارکنان طلایی و نقرهای)
ایجاد سیستم حقوق و دستمزد عملکرد و پاداش با طراحی نظام رتبه بندی ( گریدینگ ) مشاغل و تعیین مزد شغل
ویژگیها رویکردها انگیزش اجزاء نظام جبران خدمت برای مشاغل مختلف
رویکردهای مختلف به جبران خدمت
برنامه ریزی جبران خدمت کارکنان
جبران خدمت استراتژیک
اهداف مدیریت جبران خدمت کارکنان
این اهداف عبارتند از:
جبرن خدمات افراد طبق ارزش آنها برای سازمان
همسوسازی روشهای جبران خدمات با اهداف تجاری و ارزش و نیازهای کارکنان
جبران خدمات در ازای کارهای درست به منظور ابلاغ رفتار و نتایج مهم
کمک به حفظ و جذب افراد قابل و موردنیاز سازمان
ایجاد انگیزه در افراد برای التزام و تعهد
شکلگیری فرهنگی با عملکرد عالی
اصول کلی جبران خدمت کارکنان
استراتژی جبران خدمت را با تجارت و استراتژی منابع انسانی همسو کنید.
خط مشی جبران خدمات را با سازمان همسو کنید و برای پایه ریزی آن فرهنگ و تغییر آن از این استراتژیها بهره گیرید.
طبق ارزشهای سازمان و آمادگیاش برای پرداخت به افراد پاداش دهید.
طبق شایستگی و مشارکت کارمندان آنها را ارزشگذاری کنید.
به دنبال دستیابی به عدالت انصاف و انسجام در اجرای خط مشیها و روشهای جبران خدمات باشید.
مطمئن شوید که فرآیندهای جبران خدمات کاملا شفافند و با کارکنان به مثابه ذینفعان رفتار میشود.
روشها و خط مشیهای جبران خدمات ارزشهای سازمان و آمادگی آن را برای پرداخت بیان میکنند.