ایثارگری سپاه isaar.ir

سایت دریافت کد رهگیری سهمیه ایثارگری سپاه isaar.ir

تمامی افرادی که تصمیم به شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۱ دارند، با مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و اطلاع از شرایط خود، می توانند از سهمیه اعمالی شان در کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطلع گردند. مسلما شنیده اید که یکی از سهمیه های مهم در کنکور سراسری، سهیمه ایثارگران می باشد که استفاده از آن دارای شرایط و قوانین مشخصی است.

داوطلبان زمان ثبت نام کنکور 1401، می بایست نسبت به درج سهمیه خود در فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند. برخی از این سهمیه ها مانند سهمیه ایثارگران، نیازمند تایید توسط ارگان مورد نظر می باشند. بسیاری از داوطلبان از نحوه تایید سهمیه ایثارگران اطلاعی ندارند، به همین منظور در ادامه این مقاله به بررسی سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه از طریق سایت isaar.ir پرداخته ایم.

لینک ورود به سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه

یکی از پرمتقاضی ترین سهمیه های کنکور سراسری، سهمیه ایثارگران می باشد که به دو دسته 25 و 5 درصدی تقسیم می گردد. در سهمیه اختصاص یافته به ایثارگران، تعداد متقاضیان رزمندگان با بیش از شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزند آنان از سایر متقاضیان سهمیه ایثارگران بیشتر می باشد. رزمندگان معمولا از طریق وزارت جهاد کشاورزی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی_کادر و سرباز وظیفه)، نیروهای مسلح (ارتش جمهوری اسلامی ایران) به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شدند.

از آنجایی که زمان ثبت نام کنکور سراسری در سال 1401، تعدادی از بندهای سهمیه ایثارگران ملزم به وارد کردن کد رهگیری جهت استفاده از سهمیه خود می باشند، سپاه جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی سامانه تایید سهمیه ایثارگران به نشانی isaarit.isaar.ir تنها برای نیروهای اعزامی از طرف سپاه جمهوری اسلامی ایران و با هدف جلوگيری از مكاتبات زياد و همچنين تكريم شان منزلت اجتماعی ايثارگران طراحی کرده است. این دسته از داوطلبان اعزامی به جبهه های حق علیه باطل، با مراجعه به سایت ایثار و وارد نمودن اطلاعات درخواستی خود می توانند از تشکیل یا عدم تشکیل پرونده خود و همچنین مدت زمان حضورشان در جبهه، بدون مراجعه حضوری به این ارگان مطلع گردند.

نحوه استفاده از سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر اعلام علاقمندی می بایست نسبت به دریافت کدرهگیری مورد نیاز برای اعمال سهمیه نیز اقدام نموده و آن را در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج نمایند.

با طراحی سامانه ایثار، رزمندگان اعزامی از جانب سپاه پاسداران، قبل از شروع مهلت ثبت نام کنکور سراسری سال 1401، می توانند وارد این سایت مذکور شده و طبق مراحل گفته شده در این قسمت، از تشکیل پرونده یا عدم تشکیل پرونده خود مطلع شوند و در صورت عدم تشکیل پرونده زمان لازم جهت انجام این کار داشته باشند.

مراحل استفاده از سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه

1-ورود به سامانه ایثار، انتخاب گزینه خدمات پرکابرد از منوی سمت چپ

2-انتخاب گزینه استعلام ایثارگر یا وابسته از منوی خدمات الکترونیک عمومی

3-وارد کردن اطلاعات خواسته شده

4-مشاهده اطلاعات رزمنده

اقدامات پس از استعلام

پس از استعلام داوطلبان از سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه با دو دسته داوطلب مواجه هستیم که هر یک با توجه به وضعیتی که پیش رو دارند، جهت استفاده از سهمیه ایثارگران لازم است اقداماتی را انجام دهند:

دسته اول: داوطلبانی هستند که پس از وارد کردن کدملی رزمنده در سامانه ایثار موفق به مشاهده اطلاعاتی از قبیل مدت حضور رزمنده در جبهه، نام و نام خانوادگی و شماره ملی وی می شوند. داوطلبانی که موفق به مشاهده این اطلاعات شده اند بدین معنی است که از طرف سپاه برایشان پرونده تشکیل شده است. این افراد زمان ثبت نام کنکور سراسری جهت دریافت کدرهگیری خود باید به صورت حضوری به سپاه محل سکونت خود مراجعه کرده و پی از دریافت این کد، آن را در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند.

دسته دوم: افرادی هستند که پس از وارد کردن کدملی خود، هیچ اطلاعاتی برایشان نمایش داده نمی شود یعنی پرونده ای مبنی بر حضور این فرد در جبهه تشکیل نشده است، این دسته از افراد در اولین فرصت و قبل از شروع ثبت نام کنکور سراسری باید به سپاه استان محل اعزام خود مراجعه کرده و با داشتن مدارک خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که تمامی افراد جانباز با هر درصد جانبازی، فارغ از ارگان محل اعزامشان، زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می شوند و نیازی این افراد و همسر و فرزند آنان نیازی به وارد کردن کد رهگیری ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *